menu x

Profesores

José Sierra Pérez

Musicoloxía

José Sierra Pérez. Aldeanueva de San Bartolomé (Toledo), 27.VII.1951. Musicólogo.

Estudos

Realizou os seus estudos musicais no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid, onde obtivo o título de Profesor Superior de Musicología. No mesmo centro realizou todos os estudos de Solfexo, Armonía, Contrapunto e Fuga, Composición e Dirección de Orquestra. É Doutor pola Universidade de Alcalá de Henares, onde defendeu a súa tese titulada *A música escénica de Antonio Soler no marco do Mosteiro do Escorial*, obtendo o “Premio Extraordinario de Doutorado”.

Estudou e traballou durante varios anos no Escorial co máximo especialista en música renacentista española e principal editor e estudoso da obra de Antonio Soler, Samuel Rubio, quen tamén é un gran coñecedor dos fondos musicais do Mosteiro do Escorial. Con el realizou a publicación conxunta do *Catálogo do Arquivo de Música de San Lorenzo el Real de El Escorial (II)*, experiencia que o puxo en contacto coa riqueza do arquivo e co coñecemento de quen mellor o coñecía.

Ademais dos estudos estrictamente musicais, cursou todos os estudos correspondentes á Carreira eclesiástica (Filosofía e Teoloxía) no Mosteiro do Escorial e realizou un Máster de Arquivística de dous anos de duración na Universidade Complutense de Madrid. A súa labor académica desenvolveuse fundamentalmente en Madrid: Profesor de Historia da Música no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (1985-1986), Profesor Axudante (por oposición) de Rítmica e Paleografía (1986-1988), Profesor Especial de Rítmica e Paleografía no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (1989-1990), Catedrático de Rítmica e Paleografía no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (1990-2005).

Foi Secretario Xeral da Sociedade Española de Musicología (1984-1985) e Vicepresidente da Sociedade Española de Musicología entre 2003 e 2006.

É habitual a súa presenza como participante e organizador nos Congresos de Musicología españois, especialmente nos organizados pola Sociedade Española de Musicología.

Traballos

A súa labor musicológica, ademais dos traballos referidos á súa especialidade, está orientada especialmente á música no Real Mosteiro de San Lorenzo do Escorial, asunto sobre o que publicou numerosos traballos. Actualmente, e desde 1997, dirixe a *Colección dos Mestres de Capela do Mosteiro de San Lorenzo el Real de El Escorial*, que alcanza xa un total de doce libros publicados e tres CD, editados co apoio da Comunidade Autónoma de Madrid, dentro da Editorial Edes do Mosteiro do Escorial, baixo os auspicios do Instituto Escurialense de Investigacións Históricas e Artísticas. A preocupación fundamental desta colección é mostrar o valor estético, relixioso e cultural que tivo a música no mencionado Mosteiro xerónimo, onde coinciden tres tradicións: a monástica, a universitaria e a de corte. Todas estas institucións produciron música diferente e abondosa entre os séculos XVI-XVIII.

Foi Profesor en todos os cursos becados pola Fundación Estatal Carolina dirixidos a estudantes de Musicología latinoamericanos e, asemade, foi convidado por relevantes institucións musicolóxicas de México, Ecuador e Venezuela.

Libros

*Catálogo do Arquivo de Música de San Lorenzo El Real de El Escorial (II)*, Cuenca, 1982; *Antonio Soler (1729-1783). Música Escénica*, Madrid, 1983; *Antonio Soler (1729-1783). Música para órgano*, Madrid, 1997; *P. Antonio Soler (1729-1783). I. Música Relixiosa*, Madrid, 1997; *Fr. Martín de Villanueva (+1605). Obras completas*, Madrid, 1997; *Música para Felipe II, Rei de España (Homenaxe no IV Centenario da súa morte)*, Madrid, 1998; *P. Antonio Soler (1729-1783). II Música Relixiosa*, Madrid, 1998; *P. Juan Durango (1632-1696). I Música Relixiosa*, Madrid, 1998; *Música escénica de A. Soler para obras de Calderón, IV-I*, Madrid, 2000; *Música escénica de A. Soler, IV-II*, 2000; *Música para órgano (século XVII), I-1: Fr. Cristóbal de San Jerónimo, P. Pedro de Tafalla, P. Diego de Torrijos*, Madrid, 2001; *Música para órgano (século XVII), I-2: Anónimos*, Madrid, 2001; *Vida e crise do Padre Antonio Soler (1729-1783) Documentos* (Ed.), Madrid, 2004; *P. Antonio Soler (1729-1783). Super flumina Babylnis [Motete de París]*, Ed. Sociedade Española de Musicología, 2008, 100 páxinas, ISBN 978-84-86878-09-2; *Pedro de Escobar (c.1465 – c.1554). Misa pro defunctis*, en *Polifonía Aragonesa, XVII*, Institución “Fernando el Católico” (C.S.I.C.), Sección de Música Antigua, Excma. Deputación Provincial, Zaragoza, 2009; *Antonio de Cabezón (1510-1566). Unha vista marabillosa do ánimo*, Ed. Sociedade Española de Musicología, 2010, 144 páxinas; *Samuel Rubio (1912-2012). In memoriam. Estudos sobre Tomás Luis de Victoria*, Sociedade Española de Musicología, 2012; *Costumes ou leis particulares que deberán observarse no Real Mosteiro de San Lorenzo do Escorial*, Edicións Escurialenses (Edes), 2015; *P. Antonio Soler (1729-1783). Tres sonatas inéditas pertencentes á súa Obra 5ª de clave*, Cuadernos de Daroca, V, Institución Fernando el Católico, Excma. Deputación de Zaragoza, 2018; *Introitos polifónicos do Real Mosteiro de Santa María de Guadalupe, España: Códice E-GU1 (1ª metade do século XVII)*, Editorial Alpuerto, 2018.

En preparación:

*Cancionero musical do Escorial. Século XVII*; *Catálogo de Música da Biblioteca Real do Escorial*; *A obra teórica de Johannes Tinctoris [tradución do latín dos doce tratados]*; *Documentos musicais no arquivo do Mosteiro do Escorial.*