José Sierra Pérez. Aldeanueva de San Bartolomé (Toledo), 27.VII.1951. Musicólogo.
Estudos
Realizou os seus estudos musicais no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid, onde obtivo o título de Profesor Superior de Musicología. No mesmo centro realizou todos os estudos de Solfexo, Armonía, Contrapunto e Fuga, Composición e Dirección de Orquestra. É Doutor pola Universidade de Alcalá de Henares, onde defendeu a súa tese titulada *A música escénica de Antonio Soler no marco do Mosteiro do Escorial*, obtendo o “Premio Extraordinario de Doutorado”.
Estudou e traballou durante varios anos no Escorial co máximo especialista en música renacentista española e principal editor e estudoso da obra de Antonio Soler, Samuel Rubio, quen tamén é un gran coñecedor dos fondos musicais do Mosteiro do Escorial. Con el realizou a publicación conxunta do *Catálogo do Arquivo de Música de San Lorenzo el Real de El Escorial (II)*, experiencia que o puxo en contacto coa riqueza do arquivo e co coñecemento de quen mellor o coñecía.
Ademais dos estudos estrictamente musicais, cursou todos os estudos correspondentes á Carreira eclesiástica (Filosofía e Teoloxía) no Mosteiro do Escorial e realizou un Máster de Arquivística de dous anos de duración na Universidade Complutense de Madrid. A súa labor académica desenvolveuse fundamentalmente en Madrid: Profesor de Historia da Música no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (1985-1986), Profesor Axudante (por oposición) de Rítmica e Paleografía (1986-1988), Profesor Especial de Rítmica e Paleografía no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (1989-1990), Catedrático de Rítmica e Paleografía no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (1990-2005).
Foi Secretario Xeral da Sociedade Española de Musicología (1984-1985) e Vicepresidente da Sociedade Española de Musicología entre 2003 e 2006.
É habitual a súa presenza como participante e organizador nos Congresos de Musicología españois, especialmente nos organizados pola Sociedade Española de Musicología.
Traballos
A súa labor musicológica, ademais dos traballos referidos á súa especialidade, está orientada especialmente á música no Real Mosteiro de San Lorenzo do Escorial, asunto sobre o que publicou numerosos traballos. Actualmente, e desde 1997, dirixe a *Colección dos Mestres de Capela do Mosteiro de San Lorenzo el Real de El Escorial*, que alcanza xa un total de doce libros publicados e tres CD, editados co apoio da Comunidade Autónoma de Madrid, dentro da Editorial Edes do Mosteiro do Escorial, baixo os auspicios do Instituto Escurialense de Investigacións Históricas e Artísticas. A preocupación fundamental desta colección é mostrar o valor estético, relixioso e cultural que tivo a música no mencionado Mosteiro xerónimo, onde coinciden tres tradicións: a monástica, a universitaria e a de corte. Todas estas institucións produciron música diferente e abondosa entre os séculos XVI-XVIII.
Foi Profesor en todos os cursos becados pola Fundación Estatal Carolina dirixidos a estudantes de Musicología latinoamericanos e, asemade, foi convidado por relevantes institucións musicolóxicas de México, Ecuador e Venezuela.
Libros
*Catálogo do Arquivo de Música de San Lorenzo El Real de El Escorial (II)*, Cuenca, 1982; *Antonio Soler (1729-1783). Música Escénica*, Madrid, 1983; *Antonio Soler (1729-1783). Música para órgano*, Madrid, 1997; *P. Antonio Soler (1729-1783). I. Música Relixiosa*, Madrid, 1997; *Fr. Martín de Villanueva (+1605). Obras completas*, Madrid, 1997; *Música para Felipe II, Rei de España (Homenaxe no IV Centenario da súa morte)*, Madrid, 1998; *P. Antonio Soler (1729-1783). II Música Relixiosa*, Madrid, 1998; *P. Juan Durango (1632-1696). I Música Relixiosa*, Madrid, 1998; *Música escénica de A. Soler para obras de Calderón, IV-I*, Madrid, 2000; *Música escénica de A. Soler, IV-II*, 2000; *Música para órgano (século XVII), I-1: Fr. Cristóbal de San Jerónimo, P. Pedro de Tafalla, P. Diego de Torrijos*, Madrid, 2001; *Música para órgano (século XVII), I-2: Anónimos*, Madrid, 2001; *Vida e crise do Padre Antonio Soler (1729-1783) Documentos* (Ed.), Madrid, 2004; *P. Antonio Soler (1729-1783). Super flumina Babylnis [Motete de París]*, Ed. Sociedade Española de Musicología, 2008, 100 páxinas, ISBN 978-84-86878-09-2; *Pedro de Escobar (c.1465 – c.1554). Misa pro defunctis*, en *Polifonía Aragonesa, XVII*, Institución “Fernando el Católico” (C.S.I.C.), Sección de Música Antigua, Excma. Deputación Provincial, Zaragoza, 2009; *Antonio de Cabezón (1510-1566). Unha vista marabillosa do ánimo*, Ed. Sociedade Española de Musicología, 2010, 144 páxinas; *Samuel Rubio (1912-2012). In memoriam. Estudos sobre Tomás Luis de Victoria*, Sociedade Española de Musicología, 2012; *Costumes ou leis particulares que deberán observarse no Real Mosteiro de San Lorenzo do Escorial*, Edicións Escurialenses (Edes), 2015; *P. Antonio Soler (1729-1783). Tres sonatas inéditas pertencentes á súa Obra 5ª de clave*, Cuadernos de Daroca, V, Institución Fernando el Católico, Excma. Deputación de Zaragoza, 2018; *Introitos polifónicos do Real Mosteiro de Santa María de Guadalupe, España: Códice E-GU1 (1ª metade do século XVII)*, Editorial Alpuerto, 2018.
En preparación:
*Cancionero musical do Escorial. Século XVII*; *Catálogo de Música da Biblioteca Real do Escorial*; *A obra teórica de Johannes Tinctoris [tradución do latín dos doce tratados]*; *Documentos musicais no arquivo do Mosteiro do Escorial.*